Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego reflektory niektórych klasycznych samochodów były żółte? Co ciekawe, do 1993 roku wszystkie samochody opuszczające francuskie fabryki przeznaczone na rynek lokalny lub zagraniczny miały światła główne i przeciwmgielne w kolorze żółtym – wiele innych marek stosowało tę modę na żółte reflektory. Nie mówimy tu tylko o żarówce, ale o całym reflektorze, który miał bardzo charakterystyczny jasnożółty odcień, zarówno w części przeszklonej, jak i wewnętrznej. Aby znaleźć początek i sens stosowania żółtych reflektorów w samochodach musimy cofnąć się do francuskiej ustawy z 3 listopada 1936 roku, na mocy której wszystkie pojazdy wprowadzane do produkcji od 1937 roku musiały mieć żółte reflektory.
Co ciekawe, prawo to obowiązywało do 1993 roku, kiedy to Francja i inne kraje zostały zmuszone przez europejskie normy zgodności do zmiany przepisów i rezygnacji z żółtych reflektorów. Jazda po europejskich drogach z żółtym oświetleniem jest obecnie nielegalna, chyba że samochód został wyprodukowany i zarejestrowany po raz pierwszy przed datami określonymi w odpowiednich kodeksach drogowych.
Światło żółte różni się od pomarańczowego lub bursztynowego światła stosowanego w kierunkowskazach. Jest to jaśniejszy żółty kolor, który jest mniej oślepiający i jest uzyskiwany poprzez usunięcie „niebieskiego” światła z białego światła, chociaż niektóre reflektory były wyposażone bezpośrednio w żółtą soczewkę, aby osiągnąć ten sam efekt. Najwyraźniej żółty odcień świateł pozwala pojazdom być bardziej widocznym we mgle, a więc szczególnie żółty odcień został wybrany, aby pomóc ludzkiemu oku odróżnić żółty kolor w białej mgle.